søndag 5. juni 2011

Lenge siden.........

Over 3 uker siden jeg har blogget, og mange grunner til det. Tiden strekker ikke til, har overhode ikke hatt blogglyst, og heller ingenting nytt og spennende og blogge om. Har lest blogger og kost meg med alle de flotte bloggene jeg følger, men har ikke vært særlig flink og kommentere. Håper dette er et forbigående fenomen, men uansett tror jeg ikke jeg kommer til å blogge mer enn noen ganger i måneden. Full av beundring over alle kreative og flinke bloggere som synes å ha et hav av ferdige prosjekter og bloggelyst daglig, men det passer nok ikke for meg. Blogging skal være et overskuddsfenomen, og ikke et ork, så får jeg "ånden" over meg, kan det nok hende det kommer noen hyppigere innlegg:) Fant denne flotte dørmatten på KID, i tillegg til noen nye stolputer, voksduk og spisebrikker.

I dag har vi tilbrakt søndagen på terrassen, og kost oss i solen. Det har virkelig grodd til rundt omkring, så fra denne siden av terrassen er det så vidt vi ser Haljemsfergen flyte forbi med jevne mellomrom.

Disse vakre peonene har faktisk vart i en uke, og de passer så fint i fargene til den nye duken. Brikkene er av plast de også, og i en jordfarge jeg liker veldig godt.

Stolputene matcher selvfølgelig duken:) De er virkelig gode å sitte på, tjukke og gode;)

Til og med den flotte boken" Sanselig sommer" matcher.

Deilig cappuccino med kanel på toppen hører med. Disse koppene er store og veldig gode å drikke av. Royal Doulton, designet av Gordon Ramsay. Resten av serien er også veldig fin, store gode skåler, asjetter og middagstallerkner.

Trofaste stemor og nye store margeritter. Margerittene fikk jeg av min mor i går, da de var på koselig besøk hos oss. I natt var det kaldt, så jeg tok dem inn for sikkerhetsskyld. (Har drept nok sommerblomster allerede).

Blå valmuesøster står i full blomst, men jeg synes fargen er mer blass en den pleier. Får skylde på høstværet vi har hatt de siste ukene.

Skylder på været ang. aliumene også, men sannheten er nok at de ikke har fått hverken gjødsel eller vann da de var i ferd med å komme opp. Til gjengjeld har de fått vann og vind nok de siste ukene, så jeg trodde egentlig at de aldri ville bli til noe i det hele tatt.

Her er solen på vei ned, men har ikke fotoferdigheter til å fange den vakre glitrende sjøen på dette bildet. Det kommer seg forhåpentligvis sakte men sikkert, og garrantert med en annen linse, som jeg kanskje får låne av eldste trollungen.

Irisene blomstrer snart (nå ble jeg litt usikker, de heter vel iris)?

En av klatrerosene, denne heter new dawn, og den har krøpet på bakken etter stormene. Et svare strev og binde den opp igjen, og mange av grenene er knekt. Spent på hvordan denne kommer til å ta seg igjen. Noen klematis vokser langs siden, de er også blåst bort, og må begynne å vokse fra bakkenivå igjen. De blomstrer kanskje i september;)

Leser mye, akkurat ferdig med denne artige boken av en engelsk blogger, Landlig lykke av Judith O`Reilly.


Enda et bilde av de tjukke stolputene;)

Klematisen Nelly mooser er snart avblomstret, men den har heldigvis ikke blitt så mishandlet som de andre. Vakker sart rosafarge mot den grå leveggen.

Nå er bøketreet vakkert grønt, og en liten benk står fint plassert mellom ugress og markblomster. Ønsker alle en riktig god natt og en fin kommende uke. Jobbehelg for min del i helgen, og forhåpentligvis noen dager med sol før den tid, så jeg rekker å så erteblomst og prydbønnefrøene. Litt sent ute, men det er været også, klem fra meg.

11 kommentarer:

  1. Så fint. Ser lyset ble perfekt senere på dagen :)

    SvarSlett
  2. Så fin matte og stolputer.
    De så herligt ut ♥

    Fine bilder og NYDELIG utsikt ♥

    Ha en superduper uke.

    Klem klem

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder, og den blå valmuen var nydelig, skulle gjerne hatt en slik i hagen. Jeg er heller ikke en som blogger hver dag, snarere en dag pr uke, fordi det tar tid, og tiden bare forsvinner til mye..... Ha en kjempefin begynnelse på juni, endelig noen fine dager her også ser det ut til....klem

    SvarSlett
  4. Godt å høre fra deg Mona!
    Er helt enig i at blogging på en måte er et overskuddsfenomen. Man skal ha lyst til å blogge, hvis ikke har man da ingen glede av det.
    Nydelig hage & bilder!
    Ønsker deg en fantastisk sommeruke!
    Klem Gitte

    SvarSlett
  5. Hei og hopp! Har savnet deg og de koselige innleggene og komentarene dine. Men som du sier, hvis det blir ett ork så er det ikke morro. Men du verden så mye flott du hadde å vise fram i dag, både av have, fine ting, stemninger og blomster. Ta deg en velfortjent pause du. Så hyggelig når du er tilbake.
    Klem Anki

    SvarSlett
  6. Den flotteste dørmatta jeg har sett!
    Blogging skal være lystbetont, så jeg håper du kommer med et innlegg i ny og ne;)
    Nydelige bilder du viser her, så nyt sommeren i flotte omgivelser!
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  7. Wow! For en utsikt dere har! Må være herlig avslappende å bare sitte på den koselige uteplassen deres og nyte synet av sjøen....når det er finvær selvsagt ;)Har ikke vært så mye av det i det siste nei, men plutselig etter 3 uker med regn og 4 grader, så skinte sola igjen i dag :):):) Så glad man blir!
    Lekker utematte du har kjøpt deg forresten :) Skulle hatt en jeg også, men i dag er alle pengene (for langt tid fremover) brukt på hagebenk og blomster :)
    Tusen takk forresten for den superkoselige hilsenen du har lagt igjen hos meg! Den satte jeg stor pris på :)

    Bloggelysten er nok litt opp og ned hos de fleste tror jeg. Daglige innlegg har jeg verken tid eller fantasi til å lage, og 2 innlegg i uka er passe for meg :)

    Blogg når du har lyst :)
    Ønsker deg og dine en riktig fin sommer :)
    Klem fra "fjerten" ;)

    SvarSlett
  8. Så flotte bilder fra haven din! Nyyydelige de blå valmuesøstrene, de har jeg aldri sett. Alium og klematis er også så vakkert. Irisen min har begynt å blomstre her også. :) Lønnetrær er en av de fineste tresortene jeg vet om. De er så staute og ser så trygge ut der de står - år etter år. Vi har mest barnålstrær her på vår tomt ved Oslofjorden. Nå har jeg faktisk lyst på oppstammede lønnetrær i haven samt popler. De blir så høye og elegante når de vokser til. Dessuten er det fint å plante de som litt le mot vind og naboer. Vi bor på en ås så naboene blir ikke berørt av høyden. :)

    Ønsker deg en fin tirsdag, Mona! Du må blogge når du har lyst. Vi er her og venter på deg vi vet du. :)
    Klem,
    AW

    SvarSlett
  9. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  10. Så mange fine bilder du har lagt ut! Ekstra moro med den blå valmuesøsteren,for den hadde jeg glemt ut at jeg ønsket meg,hihi:)

    Man skal ha både tid og lyst til å blogge,absolutt! Og det går nok i bølgedaler,som så mye annet her i livet.

    Ønsker deg en riktig trivelig sommer:)

    SvarSlett
  11. Bloggtørke hører med avogtil... Nydelige sommerbilder hos deg :-) boken har jeg kjøpt mg idag, gleder meg til å lese :-)

    Ønsker deg en fortsatt fin uke !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett