søndag 28. august 2011

Litt fornying av interiør og nye farger......

Shoppet litt i går, og da er nye puter obligatorisk. Denne falt jeg helt for, passer både i sofaen og i mannens stressless (som jeg prøver å kamuflere med mengder av tepper, skinnfeller og puter;)


Nye liftgardiner på kjøkkenet, de som jeg har hatt i sommer var beige og gikk i ett med veggen. "Gullampen" er egentlig ikke helt min stil, men fungerer fint på kjøkkenet, da den er lett å vaske av og gir fint lys over arbeidsbenken.


Kjøpte nye lampetter til lampen over stuebordet, de jeg hadde før var svarte i et stoff som sugde til seg støv. Enkel og billig fornying av lampen. Fargen på skjermene er lys gråblå, og passer godt til gardinene, sofaene og gulvteppet.

Denne hang jeg opp på veggen i gangen, og håper at de små vindusbrevene havner der og ikke i blandt haugene med reklame og blader. Oftest mann og barn som henter posten, og noen regninger har forsvunnet opp gjennom årene.

Funnet et nytt favorittduftlys, ender som regel opp med clean cotton duft, uansett merke:)

Tror ikke jeg har et eneste orange klesplagg, og heller ikke møbler eller tekstiler. Denne måtte jeg bare ha, og uvant men lekker fargekombinasjon.

Denne planten som jeg elsker, har faktisk holdt en hel uke. Fikk den av min mor forrige søndag, og håper den varer lenge enda. Har aldri fått helt dreisen på disse, og denne er stor, så synd om den dør like fort som de pleier. Ellers holder jeg fremdeles på med litt ommøblering og opprydning i ting og tang. Da er det greit å ta bilder av detaljer som i dette innlegget. Rot og støv overalt, og ny arbeidsuke i morgen som blir lang siden jeg har jobbehelg. Ønsker alle en fin uke, god klem fra meg:)

36 kommentarer:

  1. Knallfin liftgardin:) Jeg har liftgardiner på alle rom unntatt stua. Liker det veldig godt:) Den orange blomsten var nydelig:) Jeg har orange som stæsjfarge på kjøkkenet, hatt det i mange år. Tror jeg snart er moderne igjen:) Stilige puter også, høsten er tiden for å endre litt på interiøret ja:)
    Nyt kvelden, klem fra meg:)

    SvarSlett
  2. Så utrolig tøff ..stilig pute.
    Kjempeflott med lift gardiner...de har også blitt min favoritt.
    Morro med litt forandring :)
    Ha en fortsatt kos søndagskveld
    klem

    SvarSlett
  3. Den puta er bare knallstilig! <3 Gardnene er også nydelige og jeg synes at gullampa er skikkelig kul jeg ;o) Flott med litt farger både på tekstiler og i form av vakre blomster! Ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld! Klem

    SvarSlett
  4. Mye lekkert du har anskaffet deg til høsten:) Synes liftgardinene bare var helt fantastiske:)
    Er en årstid vi går inn i nå hvor man trenger å bytte ut litt i hjemmet for å kompansere for mørkere tider.
    Ønsker deg ei deilig uke!
    Klem Gitte

    SvarSlett
  5. Det puta var knall, fineste jeg har sett i år. Utrolig kul rett og slett!

    Likte også gull-lampa på kjøkkenet!
    Ønsker deg en fin kommende uke :o)
    Klem

    SvarSlett
  6. Fine saker hos deg...kjet med fornying :o)
    Gardiner er jeg forferdelig dårlig på.....men er glad i liftgardiner :o)
    Trappen min har vært lakket furu.....
    ikke gru deg for å gå igang om du vil. Tre stjerners gulvmaling fra interiøren er en fin maling å jobbe med. Tørker fort gjør den også!
    Pusset litt og malte...gikk som en lek :o)
    Vi har en til blogger fra Os som du må besøke om du ikke har vært der....Anne på Landet !
    Hun er bare helt utrolig!!

    Ha en fin ny uke :o)

    SvarSlett
  7. Tøff pute du har snopt deg. Liftgardina falt også i min smak. herlig blogg du har. Kommer igjen jeg.
    Klem

    SvarSlett
  8. Så mye flott! Klokken liker jevn fuktighet og gjødsel. Når den har blomstret av kan du klippe den ned - og da kommer den kanskje med nye blomster hvis den ikke står for varmt. Når det gjelder miniatyrroser er disse stiklingsformerte og ofte er de bare som en bukett, men dersom jeg har pottet dem om og gitt dem mer å spise holder de lenger. Overvintring av roser kan gjøres i en garasje, slik at de står litt varmere. Rosens verste fiende er for mye vann og for lite vann. Min erfaring er at de må tidlig nok ut - sånn at de ikke tørker i varmen på våren. Vet ikke om det var svar på alle spørsmål, hvis ikke kom tilbake :) Hanne

    SvarSlett
  9. Grattis med nytt :-)) puten lignet litt på deg ;-)) vi har noknalle våre tanker om jul alt, mitt løfte ga jeg meg selv i januar nårnjeg pakket ned, bare såmfort gjort å glemme når no embete kommer :-)) god dag til deg, bøtter ned i Oslo nå :-)) klem

    SvarSlett
  10. Liten presisering om overvintring av roser: det spørs hvilke roser det er... Mine roser, som jeg overvintrer i garasjen har litt dårligere herdighetssone at de ikke kan over leve ute hos meg - og roser i krukker har dårlig herdighet. Dette betyr i praksis - det kommer an på rosen om den kan overleve i garasjen. Min garasje er innvendig "varm" garasje. Ligger inne i huset og brukes ikke som garasje. Det betyr at du må si meg hvilke roser du har....

    SvarSlett
  11. Åh, så fine gardiner, nydelig med liilla innslag!! Takk for gode ord, koselig å besøke deg igjen også:-) Mvh MArianne

    SvarSlett
  12. Og du Mona, den tallerkenhylla d var bare helt nydelig, både arrangementet og fargen!!

    SvarSlett
  13. Hei hei Mona :o)

    SÅ koselig med hilsen fra deg på bloggen min!
    Synes dete er så kjekt å oppdage (for meg) nye bloggere i Os.jeg er ganske så ny i denne bloggeverden og oppdager noe nytt hele veien.

    Har kost meg og rullet nedover bloggen din.Ser på bildene hvor du bor - etter min mening det vakreste stedet i Os!
    Lekker liftgardin du har kjøpt og puta var tøff!
    Gleder meg til å følge deg videre:)

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  14. Hei hei Mona :o)

    SÅ koselig med hilsen fra deg på bloggen min!
    Synes dete er så kjekt å oppdage (for meg) nye bloggere i Os.jeg er ganske så ny i denne bloggeverden og oppdager noe nytt hele veien.

    Har kost meg og rullet nedover bloggen din.Ser på bildene hvor du bor - etter min mening det vakreste stedet i Os!
    Lekker liftgardin du har kjøpt og puta var tøff!
    Gleder meg til å følge deg videre:)

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  15. Den puta var råkul!!!

    Jeg ender også alltid opp med Clean Cotton

    Tusen takk for koselig hilsen. Det varmer i disse tunge stunder.

    Klem Lotte

    SvarSlett
  16. Så mye fint du har fått tak i. Kjempefin pute og gardiner. Lurt å fornye støvbombe med nye skjermer :-). Jeg er veldig glad i orange. Har ikke noe i interiøret akkurat nå, men jeg har en kjøpt meg en kjole i fargen som synes i terrenget. Håper den lilla blomsten får et langt liv. Den er flott.

    SvarSlett
  17. Skjønner godt at du føler behov for å kamuflere mannens stressless. Det er jo ikke akkurat et vakkert møbel, men sikkert god å sitte i(vi har heldigvis ingen)Tingen er at noen ganger må en være praktisk også, de færreste av oss bor i et utstillingslokale.....

    SvarSlett
  18. Hei igjen og takk for koselig hilsen! Du er en av de få og faste som legger igjen en hilsen og det er sååå koselig!
    Den puta syntes jeg var helt rååå! Kjenner meg godt igjen når det gjelder puter og pledd, må ha det, bare må ha det!!!
    Stor klem fra meg!!!

    SvarSlett
  19. Takk for koselige ord hos meg!
    Har ikke vært så aktiv på bloggen i det siste. Det er så mange andre ting som tar tid!

    Fine ting du har kjøpt deg. Stilige gardiner. Det er jo in med blomster både i interiør og klær nå i høst!

    Blomster er ikke jeg så flink med.Jeg kjøpte meg to slike klokker for noen uker siden, men de er historie...

    Ønsker deg en fin torsdag!
    Klem Tove

    SvarSlett
  20. Tror jeg og må kjøpe meg sånn pute. Den var stilig. :)

    SvarSlett
  21. her var det mykje nytt og fint. Puten var kjempeflott!! Likte fornyinga di, skal ikkje alltid mykje til men resultatet vert likavel flott!

    Klem!

    SvarSlett
  22. Så mye flott! Det ble veldig koselig!

    Ønsker deg en glad dag!


    Anette Willemine

    SvarSlett
  23. Hei på deg;) Godt vottene falt i smak.
    Her har du fått nydelige liftgardiner!..jeg liker stoffer med blomster på.
    Tøff pute!
    Den blomsten du viser til sist her jeg selv problemer med, men det er en flerårig staude/plante, så det skal gå an:O)
    Lykke til med syprosjekt!!..du skal se det går over all forventning.
    Klemmer fra meg)

    SvarSlett
  24. Skal si at du har fått shoppet masse fint, kjekt med litt fornying innimellom...

    Jeg betalte 350 kr for den store korgen, kan ikke klage på den prisen.

    Ha en fin fin søndag!

    Klem

    SvarSlett
  25. Hei Mona!
    Kjempestilig pute! Og liftgardinene likte jeg veldig godt. Har lyst på liftgardiner på kjøkkenet, men med 3 forskjellige vinduer finner jeg liksom ikke helt ut av det:)
    Den "gamle" sengegavlen har jeg laget selv av ei sponplate som er trekt over med ei gammel dyne og pledd og til slutt en gardinlengde.
    - myk og deilig:)) Nå har sønnen overtatt den:)
    Moro at du vil være med på give-awayen min, blir spent:)
    Ha en fin dag!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  26. Hei! Så koselig, Mona! Det er trivelig med noen nye farger og mønster når høsten kommer:)

    p.s. husk å slette og legge til http://anetteshus.com på nytt i bloggrollen din:) Takk!

    Ha en fin uke!

    KLEM KLEM
    Anette:)

    SvarSlett
  27. Stilig pute og et herlig innlegg:) Flott bilde av deg i bloggen din:) Håper du kommer med et innlegg snart igjen. Selv har jeg hatt en altfor lang pause, men er tilbake nå. Må jo hente inspirasjon til høsten:)
    Ha en fin helg...
    Klem

    SvarSlett
  28. Både puta og gardina var lekre! Og lykke til med potteplanta, jeg er ikke spesielt god på de selv...

    SvarSlett
  29. Så mye fint. Kjempefin og spesiell pute.
    Hvor har du kjøpt den grå postkassen? Trenger også en til de små vinduskonvoluttene....ja de som ikke havner i søpla innimellom reklamen he he.
    Randi

    SvarSlett
  30. Mye fint, ønsker deg en herlig helg, klem fra Mona

    SvarSlett
  31. Så kos å hør ifra deg igjen :)
    Ha ei fin helg du også
    klem Sissel

    SvarSlett
  32. Innom for å ønske deg ei kjempeflott helg:)
    lenge siden siste innlegg, håper alt er bra med deg:)
    Klem Sissel

    SvarSlett
  33. Innom for å ønske deg ei rikitg god jul!
    Klem GItte

    SvarSlett
  34. Håper bloggelysten kommer!
    Et godt nytt år ønskes deg og dine!!
    Nyttårsklem fra meg;)

    SvarSlett
  35. Kjekt med noe nytt, og litt fornyelse i heimen. Likte veldig godt postkassa di :-)
    Men nå er det lenge siden du har blogget - håper alt er bra med deg :-)
    Klemmer :-)
    PS Ja, den snøen, men vi har vært heldige i år da, ikke så mye snø og ganske mildt. :-)

    SvarSlett
  36. Innom for å ønske deg ei fin helg og takke for "besøket" hos meg.
    Klem Anki

    SvarSlett