onsdag 6. april 2011

Som vanlig finner jeg stadig blå vakre gjenstander å blogge om. Denne tilhører min mor og far, og alle bildene i dette innlegget er tatt hjemme hos dem.

Når vi kommer på besøk dit, er det alltid god mat og varme sokker til de slom fryser på bena. Pledd og tulle seg inn i, for store og små barn og barnebarn.

Det er alltid middag å få, selv om vi kommer uventet, og kaffen serveres i vakre kopper.

Lørdag 2.april var vi der sist. Da feiret min far sin 68 års dag. En eller annen hadde gitt ham denne boken i gave, men i vår familie tåler vi dette. Vi er mange, 18 stykker med barn og barnebarn, så det er alltid livlig rundt bordene. Ja Bordene i flertall, det er litt vanskelig å få plass til alle på ett bord. Kjekt å samles alle til bursdager og høytider, men vi treffes ofte på helt vanlige dager også. En søndag formiddag, eller vi treffes i Bergen for å gå og spise middag eller bare rusle rundt i byen. Etter mine foreldre ble pensjonister, er det de som er flinkest å besøke oss, og det er koselig. Jeg kjører 2 timer hver dag til og fra jobb, og kjører minst mulig på fritiden. Unntaket er om sommeren, da er alt lettere pga lyset og føret. Ønsker alle en god natt, gleder meg til i morgen, da har jeg fri, og skal få ladet det gode kameraet jeg låner av eldste trollungen. Om det slutter å regne trollkjerringer, skal jeg ta en tur i nabolaget å knipse noen bilder av flotte hus og hager:)

10 kommentarer:

  1. Det høres ut som om du har hatt en helt herlig dag. Så flott familie, det lyser av innlegget at du har det;) Sånn vil jeg også bli når alle våre har flyttet ut. Her skal døren alltid være åpen, alltid tilbud om middag, varme sokker og ullpledd. Jeg *smiler* meg gjennom innlegget ditt:) Så koselig.
    God natt:)

    SvarSlett
  2. Herlig å ha en god familie å tilbringe flotte stunder med;o))) Det er jo det som skaper de fine hverdagsgledene. Jeg er også veldig glad i blått - har nettopp handlet noen blå skåler som jeg er veldig fornøyd med;o)
    Ha en fin torsdag.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  3. Så flott at dere bruker mye tid sammen. Nærhet og hverdagsglede :). Ble litt imponert da du nevte arbeidsveien din, 2 timer! Det krever litt særlig vinterstid da!

    Grenene i innlegget ditt under var bare nydelig. Så deilig å se blomstrende løfter :)

    SvarSlett
  4. koselige bilder..og ja enig..sånt tåler man.:-)

    nei det er nok fordi man ikke vet at man har den ordrebrekreftelsen at man har den.:-)

    ha en fin kveld.))

    SvarSlett
  5. Heisann:)
    Det høres ut som du har utrolige herlige foreldre. Og tenk så koselig at alle sammen kan samles i ny og ne... der det er hjerterom er det husrom:))
    Tusen takk for koselig hilsen inne hos meg:)

    Ønsker deg en fin torsdagskveld:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  6. Heihei:) Vi har gitt deg en Awards på våres blogg (hvis du vil ta i mot den?) :)

    SvarSlett
  7. Hei og takk for hyggelig hilsen.Ja,det er alltid hyggelig med familiesammenkomster. Ønsker deg en god helg og at været blir bedre.

    SvarSlett
  8. Så trivelig å treffes alle sammen innimellom, i en hverdag kan jo det være vanskelig, og spesielt når man er mange;)
    Nattaklem fra meg;)

    SvarSlett
  9. Koselig å treffes hele familien,høres ut som super omsorgsfulle foreldre du har:-) Tusen takk for koselige kommentarer og tips hos meg :-) Klem Trude

    SvarSlett
  10. Hei Mona:) Nei, du gjør nok ikke samme feilen som meg. Jeg vet ikke helt hvor jeg hadde hodet. Jeg burde ha forsøkt med 1 kommentar først for å se hvordan det gikk med den. Det var altså inne på "Kommentarer" på "Utforming". Det var bare så utrolig dumt!! Huff:( At jeg ikke brukte litt mer tid til å tenke... Vel, gjort er gjort, slettet er slettet...
    Gleder meg til å se dine innkjøp:) Ha en god god god god dag:))
    Klem

    SvarSlett